Flyers i mitt hjärta

               

När man ser ett dylikt omslag som ovan blir man genast glad och givetvis mycket nyfiken. Omslaget föreställer legenden Reggie "The Riverton Rifle" Leach som spelade i mitt favoritlag Philadelphia Flyers mellan 1974-82 och artisten är kanadensaren (vad annars?) och gamle Weakerthanssångaren John K Samson. Låt nummer 2 Petition handlar om legendens uteblivna plats i Hockey Hall of fame och kampanjen för att försöka få in honom. Jag kommer ihåg The Rifle och det var han tillsammans med målvakten Pelle Lindbergh som gjorde att jag så småningom ritade stora teckningar med det orangesvartvita märket som var Philadelphias signum. Men det är inte bara ett fantastiskt omslag utan musiken är också smått fantastisk. Ladda ner ep:n här och bilda er en egen uppfattning. Inte ofta det skrivs bra låtar om hockey numera, men här har vi ett bra exempel. Tack John K Samson!

Kommentarer
Postat av: Neil Old

Blir det nån lista idag?

2010-09-24 @ 11:45:21
Postat av: liberalmusik

Neil Old > Nu är listan uppe. Bättre sent än aldrig...

2010-09-26 @ 13:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0