Birgitta Ohlsson och FRA

                            
Detta är en hyllning till riksdagsledamoten Birgitta Ohlsson. Kanske inte bara en hyllning utan också en stilla vädjan inför morgondagens omröstning. Jag kan erkänna det direkt: jag har varit hemligt kär i henne sedan säkert 10 år tillbaka när hon kämpade i Liberala ungdomsförbundet. Jag erkänner! Och jag tror att jag fortfarande lider av detta. Det beror inte bara på hennes karisma utan mest på hennes engagemang i mina frågor; frihet, tolerans och solidaritet . Hon har varit obeveklig i dessa frågor, sann mot sina egna värderingar och fantastiskt orädd.En förebild för många. Hon är idag en av få anledningar till att rösta på Folkpartiet (Cecilia Wikström det andra). Idag då Folkpartiet "liberalerna" lägger sin röst för att inskränka integriteten i och med FRA och därför också sopar undan allt vad liberalismens grundstenar heter. Vad händer?

Imorgon skall alltså riksdagen rösta om FRA-lagen och vem tror ni står emot alliansen, partiet och vännerna. Jo, Birgitta. I alla fall som det ser ut idag. Hon lider nog alla världens kval inför morgondagen. Johan Pehrsson, Folkpartiets säkerhetspolitiske talesman, gick ut hårt med partipiskan och ville ha rättning i leden (vad har hänt med sympatiske Johan förresten?). Men; kära Birgitta, du kommer att vara en hjälte om du röstar emot förslaget. Är det någon som vågar så är det du. Det blir ett ytterligare bevis på din integritet. Och faktiskt, hur illa det än låter, en given röst på dig och Folkpartiet i valet 2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0