Vår bästa tid är NU!


                       

Som rubriken antyder är min och även er bästa tid just nu. Vi måste ta vara på den; NU! Och då undrar ni kanske - med all rätt - om jag gått och blivit religiös eller helt enkelt fri. Nä, riktigt så fint är det inte. Men annat slår undan mina ben just nu: Hösten, Musiken, Valet, TV-serierna, Fotbollen... allt allt allt kommer just nu! Och så här är det i o f varje år förutom en sak. Valet. Så ta nu hand om denna den närmsta månaden och njut. Här några tips!

Musiken: Chief, Ludwig Bell och Blonde redhead har startat upp på ett fantastiskt sätt och Röyksopp, Säkert! och How to dress well kommer inom en månad alla tre att leva upp till förväntningarna. Den bästa musiken är nu, så; Njut!

Valet: Mona och Fredrik är ute och redan har vi fått höra "du ljuger" i debatten. Detta kommer att bli en rysare och den 19 september kommer dolkstöten. Fram till dess ser vi fram emot olika debattartiklar, SVT-program, P1 morgon och Brunchrapporten i P3, som kommer förgylla denna månaden. Birgitta Olsson har också börjat synas i debatten och det bådar gott. Den bästa politiken är nu, så; Njut!

TV-serier: Nästa vecka står nystarter som spön i backen på Canal plus. Jag är framförallt intresserad av The wire-skaparen David Simons nya serie Treme, som har premiär på tisdag. Den utspelar sig i Katrinaorkanens eftermäle i New Orleans. Vanliga människor med musik i botten gör att det kan bli höstens upptäckt. Sedan ser jag givetvis fram emot säsong 3 av True blood. Har i o f sett två avsnitt redan och det lovar tyvärr inte gott. Men jag är inte redo att nackbita den serien än (sorry, var bara tvungen). Den bästa tv-serietiden är nu, så; Njut!

Fotbollen: Hammarby kommer att strida för tredjeplatsen i Superettan och jag kommer - som den sista entusiasten - aldrig sluta hoppas. Forza! Samtidigt har Premier league startat och det känns redan som att fler lag än vanligt kan blanda sig i segern. Jag tror inte att Chelsea kan fortsätta i detta tempot och även här litar jag på att underdogen Liverpool skall göra sitt jobb. Den bästa fotbollstiden är nu, så; Njut!

Kom igen nu, och ta vara på denna tiden!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0