20 bästa albumen

För att ni skall få en (bra) bild av min musiksmak så kommer jag här med en lista som jag gjorde 2003 (till en sammanställning för dagensskiva.com). Dessa var (är?) mina 20 bästa album:

image5image5image5image5image5
01. The Smiths - The Queen is dead
02. Radiohead - Kid A
03. Libertines - Up the bracket
04. Magnetic Fields - 69 love songs
05. Oasis - Definately maybe
06. Radiohead - OK Computer
07. Håkan Hellström - Känn ingen sorg för mig Göteborg
08. Jeff Buckley - Grace
09. Morrissey - Vauxhall and I
10. Blur - Parklife
11. Belle et Sebastian - If you´re feeling sinister
12. The Radio Dept. - Lesser matters
13. The Strokes - Is this it
14. Kevin Rowland - My beauty
15. DÁngelo - Brown sugar
16. The Verve - Urban hymns
17. Suede - s/t (nude)
18. Ryan Adams - Heartbreaker
19. Ulf Lundell - Xavante
20. Jay-Z - Blueprint

Ni kan kanske lista ut att jag är född på 70-talet. Jag kommer så snart som möjligt tillbaka med en uppdaterad lista...

Kommentarer
Postat av: jens

jag var faktiskt helt säker på att du var 80-talist. En vuxen man/kvinna borde göra slag i saken och uppdatera sin lista över ledsna män med gitarrer.

2007-05-31 @ 08:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0