Bäst just nu v. 36

image65

01. Babyshambles - Delivery

Första smakprovet från nya skivan Shotters nation är äntligen i min dator. Pete Doherty och hans hängen låter verkligen hungriga. Detta är höst för mig och när den har satt igång redan är det bara att hösta på till skivsläppet 1 oktober.

02. The Cribs - Mens needs
Inte så lite Strokes, men vafan... det är ju dessa melodier man vill höra på Strokes nya (ryktet säger att de skall börja spela in nytt till våren) och det klarar Cribs med bravur. Septembers bästa nya fynd. Lyssna också på Moving pictures.

03. Richard Hawley - Tonight the streets are ours
Alla hyllar denna låt just nu och jag faller med samlingen. Detta är fantastisk croonerpop i högsta Nick Lowe-klass.

04. The Hives - Tick Tick Boom
Tyckte inte de höll för trycket på Way out west häromveckan; de var närmast övertända. Detta trots att jag bodde i samma korridor som gruppen och såg Matt Destruction lugnt virra runt på hotellet nån timme före konsert. Men trots allt; detta är en riktigt bra garagerocklåt. För en vecka sedan var denna given etta. Jag har nog inte lyssnat på en och samma låt mer under så kort tid än denna. Och, summa summarum; den håller än...

05. Manu Chao - Tristeza Maleza
En annan som inte riktigt höll hela vägen på WOW var Manu Chao. Visst; det var bra, men något enformigt uppbyggda låtar. Och har man sett honom innan känns inte riktigt den där wow-vilken-party-höjare-känslan längre. Men; han vet hur han skall pleasa en festivalpublik och det gör ju inte alla (läs Shout out louds, vilka var en besvikelse när man såg dem, men har blivit bättre i minnet. Konstigt!). Denna låt har en fantastiskt flow och jag kan inte sluta lyssna på den. Skivan är också värd en lyssning...

06. The Mellow Bright band - Song to mr. P
Rock n roll i kölvattnet av Libertines Ä R höst för mig. Så det är lätt att vara liberalmusiks vän just nu. Få se om de kan följa upp sin ep och hänga på Mando Diao som Sveriges bästa Libertines...

07. Rooney - When did your heart go missing
Också en låt som hade fler lyssningar förra veckan, men som håller fortfarande. Ett The Thrills som faktiskt är från Californien och gör smittande - egentligen - sommarlåtar.

08. Okkervil River - Unless it´s kicks
Ännu en hösthype som kanske inte når hela vägen. Denna låt når emellertid mer än hela vägen.

09. Alf - Din gråtande clown
Alf är och förblir min höstförälskelse tillsammans med andra Malmöborna Radio Dept (som för övrigt kommer med nytt i... ehrm... höst)

10. Perishers - Get well
Denna tillägnas min pappa. R.I.P.

Kommentarer
Postat av: svartpeppar

richard hawley o nya babyshambles är fina. ska lyssna på get well och When did your heart go missing snart.
apropå jason anderson. missa inte the hospital. hans bästa låt.

2007-09-05 @ 23:28:24
URL: http://svartpeppar.blogg.se
Postat av: Henning

måste tacka för en bra blogg och många bra musiktips. hamnade här av misstag när jag sökte på Babyshambles på altavista.
Har för övrigt väldigt lik musiksmak som du. Försökte tanka ner lite av dina låtar som du tipsar om men kan inte hitta dem på piratebay, har du något bra nedladdningsprogram att tipsa om?
För övrigt tycker jag Babyshambles nya singel låter otroligt lik "The kinks - you really got me", lyssna och jämför.

2007-10-02 @ 22:06:44
Postat av: Liberalmusik

Tack för berömmet Henning. Det behövs ibland...
Då det gäller nedladdningssidor kan jag säga att jag nästan uteslutande använder OINK.cd och Soulseek. Den senare har kanske sett sina bästa dagar medan OINK är outstanding när det gäller nya släpp. Man behöver en invite för denna sida och tyvärr kan jag inte erbjuda dig detta men gå in på dagensskiva.com och fråga efter en i forumet så är saken biff. Lycka till!!

2007-10-03 @ 19:40:34
URL: http://liberalmusik.blogg.se
Postat av: Liberalmusik

Och du Henning... imorgon torsdag skall jag försöka klåpa ihop en ny bäst just nu lista och jag kan ju redan nu lova att Babyshambles kommer att vara med på en (eller två) plats/er...

2007-10-03 @ 19:42:58
URL: http://liberalmusik.blogg.se
Postat av: Anonym

Härligt!
Har precis lagt in Babyshambles platta i ipoden och det jag har hört låter väldigt lovande.
Vet du föresten när Mando diaos album släpps på internet?

2007-10-04 @ 00:20:34
Postat av: Henning

glömde att signa

2007-10-04 @ 00:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0