Åsikt: Oasis - Dig out your soul

Ja, vad säger man. Jag blir inte riktigt klok på detta band. Befann mig på resa då jag hörde första livstecknet från denna skiva; Falling down och jag slogs riktigt hårt av Liams röst som var tillbaka i fornstora dagars form. Att remixen gjordes av Chemical Brothers kändes - faktiskt - rätt fräscht (jaja, jag vet, det kanske skulle väckt min skräck). Mitt intresse för en höst i Oasistecken kändes ärligt och stort. Men...

... då valde man tröskverket The shock of the lightning som första singel och mitt intresse för skivan försvann direkt. Det gick en tid och när jag igår fann skivan på en what-sida kände jag mig rätt likgiltig. Jag gick ut med ipoden och tryckte på play. Första låten = tröskverk, andra låten likaledes, tredje låten = ännu värre... VA F-N!?! jag kände mig provocerad och stoppade innan första singelvalet. Hur lät detta egentligen? Ett av mina all-time-favourite-band gör en tröskverksskiva. Så jag fortsatte lyssna på Glasvegas, Olle Ljungström och Jeremy Jay och min dag blev inte helt förstörd. Så...

...på kvällen satte jag igång skivan igen, låt 5, och tyckte med ens att det lät helt okej igen. VA!? Vad händer?

Troligtvis beror denna tanke på Verve/Strokes-syndromet: att skivan egentligen är skit, men att jag med gamla minnens hjälp ändå hittar något bra. Troligtvis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0