Är människan god?

Jag är för öppenhet och debatt i alla lägen. Jag lever i tron om att människor kan ta till sig budskap och empiriskt komma fram till bra resultat. Jag verkligen vill tro det. Men i detta läget med SD och TV4 vet jag inte. Man har kommit precis dit man vill, och man blir tyvärr nån slags martyr. TROTS denna vidriga, främlingsfientliga, kalla film som SD idag har publicerat. Men jag vill verkligen tro att svenska folket kan se igenom detta rasistiska parti och att man motbevisar artiklar som denna, där man menar att ju mer som skrivs (bra eller dåligt) gynnar SD. Är det inte så så gör ju även jag mig skyldig till ett sd i riksdagen genom att skriva om dem här. Så valet den 19 september avgör inte bara vilka som kommer styra Sverige de kommande fyra åren utan också tron på människan och svensken som en god och rationell varelse.

Kommentarer
Postat av: Janne

Ja det är väl bara att avvakta och se dp ;)))

2010-08-29 @ 19:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0