Avbloggningen här? Icke!

Har jag inte fattat avbloggningen? Susanna Popova skriver i gårdagens (29/5) Svd att:

...vi har sett början på den stora avbloggningen, nedläggningen av de virtuella dagböckerna. Kulturchefen Per Svensson var först för drygt ett år sen, nu ramlar andra efter. Kanske beror det på att de grafomana tillfredställt sitt behov av att skriva.


Jaha, så skriver alltså Oppåpopova. Har inte jag alls fattat detta? 2005 ringde och ville ha tillbaka sin blogg liksom. Kanske det, men vad f-n, att blogga kan ju vara som att komma hem, att blogga kan ju kännas som en schlager i motvind, att blogga kanske till och med kan jämföras med första gången jag hörde The Smiths; vem vet, inte jag; än!. Därför kallar jag in bleckblåsorkestern och korvgubbarna i ståndet utanför för att säga:

                       Jag, liberalmusiks skapare, finner denna blogg för öppen


Just denna dag; dagen efter då Oppåpopova proklamerade bloggens död...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0